Co powinienem wiedzieć o employer branding?

laptop

O budowaniu wizerunku firmy zazwyczaj mówi się w kontekście działań marketingowych ukierunkowanych na potencjalnych klientów. A co z pracownikami? Dobry, zaangażowany i lojalny pracownik to inwestycja na wagę złota, dlatego warto zadbać o reputację marki, która pozwoli taki personel pozyskać i zatrzymać. Na tym właśnie polega employer branding – kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Czy Twoja firma tego potrzebuje? Z pewnością! Employer brandingu potrzebuje każda mała, średnia i duża firma, niezależnie od tego, w jakiej branży działa i jakich pracowników zatrudnia.

Jakie działania obejmuje employer branding?

Na employer branding składa się szereg działań, które można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne, w zależności od tego, czy skierowane są do pracowników już zatrudnionych w firmie, czy tych, na których zatrudnieniu jej zależy. Do działań wewnętrznych, czyli kształtujących atmosferę w pracy, zaliczamy przede wszystkim poprawę komunikacji między pracownikami oraz relacji na linii pracownik – pracodawca, której mogą służyć aplikacje mobilne, newslettery czy gazetki firmowe. Działania zewnętrzne natomiast, czyli te, których zadaniem jest wspieranie efektywności rekrutacji, to przede wszystkim obecność w mediach społecznościowych oraz optymalizacja procesów rekrutacyjnych w taki sposób, aby były jak najbardziej przystępne dla potencjalnych pracowników. Więcej informacji na https://alterpage.pl/employer-branding-68.

Jakie korzyści przynosi employer branding?

W employer branding warto zainwestować z tego względu, że jest to rozwiązanie marketingowe, które nie wymaga wielkich nakładów finansowych, za to może przynieść wielkie korzyści. Kompleksowy employer branding pozwala podnieść renomę firmy i przyciągnąć do niej najlepszych kandydatów z rynku pracy, a także zatrzymać tych, którzy są już w niej zatrudnieni. W ten sposób pracodawca może więc łatwo i szybko pozyskać do swojego biznesu zespół utalentowanych, zaangażowanych i odpowiedzialnych ludzi, obniżając tym samym koszta rekrutacji i zmniejszając rotację pracowników. To przynosi niemałe oszczędności, nie mówiąc już o tym, że daje firmie największe możliwości rozwoju i szanse na odniesienie sukcesu.

Dodaj komentarz