Counter-Strike 2 (CS2) to darmowa strzelanka first-person shooter wydana przez Valve 27 września roku. Gra jest następcą CS:GO, wykorzystuje silnik Source 2 i wprowadza ulepszoną grafikę, fizykę oraz system dymów. Rozgrywka opiera się na starciach między terrorystami a antyterrorystami na różnych mapach. Gracze mogą kupować broń, wyposażenie i współpracować z drużyną. CS2 zachowuje wszystkie skórki i przedmioty z CS:GO. Wprowadzono nowy system tickrate (subticks), poprawiono hitboxy i dodano efekty świetlne. Minimalne wymagania to: Windows 10, 4-rdzeniowy procesor, 8GB RAM, karta graficzna DirectX 11 i 85GB miejsca na dysku.
Counter Strike 2 to rewolucyjna odsłona legendarnej serii gier FPS, która wprowadza szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych i mechanicznych. Source 2 – nowy silnik graficzny – pozwala na lepsze wrażenia wizualne, szczególnie w zakresie oświetlenia i efektów cząsteczkowych. Zupełnie nowy system Sub-tick sprawia, że każdy oddany strzał jest bardzo dokładnie rejestrowany przez serwer. Mechanika rozgrywki została dopracowana do perfekcji, zachowując przy tym charakterystyczny styl znany z poprzednich części. Dym generowany przez granaty dymne zachowuje się teraz bardziej realistycznie i dynamicznie reaguje na środowisko. Tekstury w grze zostały mocno ulepszone, dając rozdzielczość nawet do 4K.
- Procesor: Intel Core i5 750 lub lepszy
- Pamięć RAM: minimum 8GB
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon RX 570
- System operacyjny: Windows 10 64-bit
- Miejsce na dysku: 85 GB
Zmiany w mechanice rozgrywki CS2
„Rewolucyjne zmiany w mechanice strzelania sprawiają, że rozgrywka stała się jeszcze bardziej satysfakcjonująca”. Wprowadzono nowy system hitboxów, który lepiej odzwierciedla rzeczywiste kolizje modeli postaci. Jak nowe mechaniki wpłyną na meta-grę w profesjonalnych rozgrywkach? Optymalizacja netcode’u pozwala na płynniejszą rozgrywkę nawet przy wyższych pingach. System tickrate został kompletnie przeprojektowany – wykorzystuje teraz zaawansowaną technologię sub-tick do rejestracji akcji graczy.

Nowe możliwości taktyczne
Mapy zostały gruntownie przeprojektowane z wykorzystaniem nowych możliwości silnika Source 2. Wprowadzono dynamiczne oświetlenie i lepszą propagację dźwięku (co ma podstawowe znaczenie w rozgrywce taktycznej). Implementacja zaawansowanych algorytmów renderowania sprawia, że gra działa wydajniej nawet na słabszych konfiguracjach sprzętowych. Efekty wizualne – od eksplozji po dynamiczne cienie – prezentują się lepiej niż w poprzedniej wersji. Counter Strike 2 wykorzystuje także nowe techniki kompresji tekstur, daje to mniejsze zużycie pamięci VRAM.

CS2 – wymagania i rozgrywka: wszystko, przed pierwszym meczem
Gra Counter-Strike 2 wymaga minimum procesora Intel Core i5 750 lub lepszego oraz karty graficznej NVIDIA GeForce GTX 730 lub nowszej. Do płynnej rozgrywki potrzebne będzie 8GB pamięci RAM, system Windows 10 64-bit i około 85GB wolnego miejsca na dysku.
Zalecana konfiguracja jest wyższa i obejmuje procesor Intel Core i5 9600K oraz kartę NVIDIA GeForce GTX 1080, co zapewni stabilne 144 klatki na sekundę przy wysokich ustawieniach graficznych. Counter-Strike 2 wprowadza rewolucyjne zmiany w mechanice rozgrywki, zachowując jednocześnie dobrze znany rdzeń poprzednika. Najważniejszą nowością jest system Sub-tick, który mocno poprawia rejestrację trafień i sprawia, że rozgrywka jest bardziej responsywna niż kiedykolwiek wcześniej.
Odświeżone zostały wszystkie mapy, które teraz wykorzystują dynamiczne oświetlenie i zaawansowane efekty cząsteczkowe. System ekonomiczny pozostał praktycznie niezmieniony, co ucieszy weteranów serii. Nowy silnik Source 2 umożliwił wprowadzenie lepszej fizyki obiektów i bardziej realistycznych animacji postaci. Gracze mogą także cieszyć się ulepszoną oprawą dźwiękową, która jeszcze lepiej pozwala lokalizować przeciwników. Wprowadzono także nowy system rankingowy, który bardzo dokładniej dobiera graczy o podobnym poziomie umiejętności.
Mistrzowski przewodnik po snajperskich pozycjach w CS2 – szczegóły map i wydajnego gameplaya
Mapy w Counter-Strike 2 dają wiele strategicznych pozycji dla snajperów, które mogą zadecydować o wyniku rozgrywki. Najlepiejszymi mapami dla operatorów karabinów snajperskich są Dust 2, Mirage oraz Ancient.
Na Dust 2 podstawowe pozycje znajdują się przy długim, gdzie snajper może kontrolować środek mapy i wejście na bombsite A. Mirage oferuje doskonałe możliwości dla snajperów na środku mapy, szczególnie przy oknie w pałacu i na balkonie.
- Dust 2 – długi i środek mapy
- Mirage – okno w pałacu i balkon
- Ancient – świątynia i środek
- Inferno – banana i apartamenty
- Overpass – długi A i most
- Nuke – outside i yard
Skuteczna taktyka snajperska wymaga celności, a także zrozumienia timingu przeciwnika i umiejętności szybkiej rotacji. Na mapie Ancient ważne jest kontrolowanie środka mapy i świątyni, gdzie można zatrzymać atak przeciwnika już w początkowej fazie rundy. Inferno oferuje interesujące możliwości dla snajperów przy banana oraz w apartamentach, gdzie można efektywnie bronić bombsite’ów.
Zaawansowane techniki peek’owania dla snajperów elite
Najważniejszym elementem wydajnej gry snajperskiej jest wykorzystanie odpowiednich technik peek’owania. Counter-strafing w połączeniu z quick-scopingiem pozwala na błyskawiczne eliminacje przeciwników przy zminimalizowaniu ryzyka. Wykorzystanie granatu błyskowego przed zajęciem pozycji snajperskiej może dać przewagę taktyczną i element zaskoczenia. Na mapach np. Overpass czy Nuke, gdzie występują spore różnice wysokości, umiejętność wykorzystania skoków i szybkiego przenoszenia się między poziomami jest szczególnie ważna dla wydajnej gry snajperskiej.
Magiczne dymy na Dust2 – szczegóły najlepszych graczy CS2
Skuteczne wykorzystanie granatów dymnych na mapie dust2 roku stało się jeszcze bardziej podstawowe ze względu na zmiany w mechanice rozgrywki Counter-Strike 2. Najbardziej efektywnym miejscem do rzucenia dymu jest blokada widoku ze środka na long A, co efektywnie uniemożliwia snajperom kontrolowanie tej przestrzeni.
Granat dymny rzucony z rogu przy long doors, odbijany od ściany budynku pit, tworzy idealną zasłonę dla terrorystów próbujących przejąć kontrolę nad długą aleją. Tak, bardzo przydatnym dymem jest zasłona rzucana z platformy A site na krótki, która pozwala bezpiecznie przejść z placu na bombsite. Ważnym elementem taktycznym jest także wykorzystanie dymu na middle doors, który można rzucić z bezpiecznej pozycji przy spawn CT. Ten granat umożliwia antyterrorystom bezpieczne przejście na B bez ryzyka zostania trafionym przez AWP ze strony T. Dym na xbox stał się standardem w wyższych rangach, gdyż pozwala na bezpieczne przejście ze środka na krótki. Można zauważyć, że roku ciekawe stały się także tzw. one-way smoke’i, szczególnie przy rampie B. Kompletnie nowym trendem jest wykorzystanie podwójnych dymów na tunelach B, gdzie pierwszy granat służy jako wabik, a drugi jest rzucany z lekkim opóźnieniem, co często dezorientuje przeciwników. W kwestii strony CT, ważnym miejscem do opanowania jest umiejętność rzucania dymu na drzwi prowadzące do tuneli B z pozycji za samochodem na B site. Graczy profesjonalnych często można zobaczyć wykorzystujących kombinacje dymów i flashy, szczególnie podczas egzekucji na bombsite A.